Polish English French German Hebrew Italian Japanese Portuguese Russian Spanish

Wakacje the best

11. 07. 22
Wpis dodał: Jerzy Zużałek(danielek2002)
Odsłony: 4877

To już po raz trzeci prezes UKS „The Best” Waldemar Fluder postanowił zorganizować obóz sportowo-rekreacyjny dla dzieci i młodzieży z naszej gminy. W tym roku odwiedziliśmy malowniczy zakątek ziemi lubuskiej  - ośrodek Kołatka nad jeziorem Błeszno. Przez 10 dni w aktywny sposób wypoczywało 37 osób, które swoim zachowaniem i kreatywnością nie przysporzyły nam żadnych problemów. Dni wypełniały rozmaite zajęcia i czas spędzony na obozie minął niepostrzeżenie.
Po 4 kilometrowym spacerze udało się nam zwiedzić elektrownię wodną (szczytowo-pompową) w Dychowie, gdzie oglądaliśmy imponujące turbiny, pompy i zawory (prawdziwa uczta dla młodych fizyków). Odwiedziliśmy również stadninę koni w Bronkowie gdzie każdy mógł spróbować jazdy konnej na lonży oraz przejechać się bryczką.

Kilka dni później oglądaliśmy w Bronkowie otwarte zawody w skokach przez przeszkody.
Kolejną atrakcją była całodzienna wycieczka do Zielonej Góry. Zatrzymaliśmy się w Drzonowie gdzie mieści się Lubuskie Muzeum Wojskowe. Obejrzeliśmy wystawy: „Żołnierz Polski - 1914-1945" (z unikatową w polskim muzealnictwie częścią pt. "Polskie kobiety - żołnierze"), „Wojsko Polskie po 1945 roku", „Dawna broń" oraz „Skansen fortyfikacyjny", który prezentował ciężką broń i sprzęt wojskowy z II wojny światowej i czasów powojennych, w tym samoloty i śmigłowce.
Po dotarciu do Zielonej Góry zwiedziliśmy Palmiarnię, która powitała nas egzotycznymi roślinami, akwariami i imponującym widokiem z tarasu na poziomie 18 metrów. Podziwiając architekturę starszej i nowoczesnej części miasta udaliśmy się do Muzeum Ziemi Lubuskiej. Tu obejrzeliśmy muzeum wina, muzeum dawnych tortur oraz  wystawy: Ryby, ptaki, ssaki i inne Wilkołaki – ilustracje i rzeźby Józefa Wilkonia, sztuka Rosyjska ze zbiorów muzeum oraz prace Jacka Wesołowskiego – Pom-Nik/Denk-Mal.
Niezapomnianych wrażeń dostarczył nam spływ rzeką Pliszka na trasie Sądów- Koziczyn.
Koryto rzeki w wielu miejscach przecinają progi , mielizny i powalone konary drzew, a brzeg często jest urwisty, dlatego trasa ta jest miejscami trudna, jednak ze względu na swoje piękno naprawdę warta spływu – potwierdzą to nawet najmłodsi uczestnicy. W ostatnią niedzielę byliśmy na Święcie Miodu, Chleba i Wina w Muzeum Etnograficznym w Ochli, a wieczorem czekała nas największa atrakcja w postaci wyjazdu na mecz Speedway Ekstraligi na stadion Falubazu w Zielonej Górze. Niesamowita atmosfera i doping kibiców udzielił się wszystkim.
W tym miejscu składamy gorące podziękowania naszym hojnym sponsorom, dzięki którym mogliśmy zapewnić uczestnikom obozu tak różnorodne atrakcje i niezapomniane wspomnienia. Dziękujemy: Barbarze i Adamowi Gawęda, Tadeuszowi i Danielowi Wróbel, Henrykowi Iszczek, Bankowi Spółdzielczemu Czechowice – Dziedzice – Bestwina oraz firmie Bud-Tor.